Network Menu

SWEA Athens Årsmöte 2020

SWEA Athens årsmöte 2020 hölls den 30 januari.

Frågorna som behandlades på årsmötet var redovisning av årets verksamhet och ekonomiska resultat och frågan om den avgående styrelsen ansvarsfrihet. Vi godkände förslaget till budget för det kommande året samt genomförde val av ny styrelse, revisorer och valberedning. Heléne Bankefors-Palaghias avtackades som ordförande och vi välkomnade den nya styrelsen med Birgitta Koniali som ny ordförande. Vidare presenterades ett preliminärt program för året där en av höjdpunkterna är resan till sidenstaden Soufli i början av maj.

Innan mötet samlades vi i Svenska kyrkans entre på Sotiros 7 i Plaka. Där fick vi en drink och lyssnade till en kort presentation av vad SWEA är, vad SWEA står för och vilka möjligheter man får som SWEA medlem. Vi uppmanades även att titta in på SWEA Athens Facebook-sida och grupp och gärna dela med oss av nyheter och erfarenheter som har med vårt liv som svenskor i Grekland att göra. Sedan gick vi ner i källarlokalen där mötet hölls och middagen sedan serverades. Vi bjöds fläskfile med svampstuvning, ris, rostade grönsaker och sallad. Till efterrätt blev det hemlagade semlor och kaffe.

Vi tackar alla som närvarade och ser fram mot ett spännande år tillsammans med alla SWEA Athens medlemmar!

Om du ännu inte har betalat in medlemsavgiften(40 euro) till SWEA så går det också bra att göra det till SWEAs konto i Alpha Bank.

För inbetalningsinformation hör av dig till athens(Replace this parenthesis with the @ sign)swea.org